Po przedstawieniu fabuły oraz postaci głównego bohatera chciałbym zaprezentować moje odczucia odnośnie inspiracji twórców w trakcie powstawania gry. Moim zdaniem Sony pokazuje historię postaci podobnej do Heraklesa w kontekście przygód spisanych przez Homera.
Elementy wspólne dla Heraklesa oraz Kratosa:
- strój (obaj skąpo odziani – nie tolerują zbroi);
- brutalność (Herakles morduje lwa za pomocą własnych rąk, Kratos używa wyjątkowo wysmakowanych technik – wyrywanie skrzydeł Harpiom czy wbijanie ostrza w paszczę Minotaura);
- podatność na wpadanie w szał (obaj mordują swoje rodziny w bojowym szale);
- pragnienie odkupienia (12 prac Heraklesa oraz dziesięcioletnia służba olimpijskim bogom - Kratos);
- śmierć (obaj chcą popełnić samobójstwo oraz dostają się na Olimp).
Elementy wspólne dla historii Kratosa oraz dzieł Homera:
- historia opowiedziana w grze przedstawia ostatnią fazę wydarzenia, które trwało 10 lat (wojna trojańska oraz służba bogom);
- obie historie przedstawione są w dwóch płaszczyznach: boskiej i ludzkiej; dwa światy się przenikają, niektórzy bohaterowie mają boskie pochodzenie (w grze Kratos, w Iliadzie np. Achilles);
- w obu przykładach główną motywację działania postaci ziemskich stanowi wola bogów; żadne ważne zdarzenie nie dzieje się bez ich ingerencji;
- zarówno w eposie jak i grze bogowie wyposażeni są w cechy ludzkie; ich czynami rządzą namiętności i ambicje;
- w eposie homeryckim występuje wszechwiedzący i obiektywny narrator, który zachowuje jednolity dystans wobec opowiadanych zdarzeń, tak samo jest w God of War;
- zarówno w Iliadzie, jak i w grze pojawiają się liczne retardacje, które przedstawiają wcześniejsze losy bohatera (-ów);
- Kratos podczas swojej wyprawy spotyka większość potworów, z którym miał do czynienia Odyseusz w trakcie swojego powrotu;
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz